Tänään on jotenkin ollut sellainen kotoisa fiilis. Kun tultiin kotiin, sanoin heti, että " täällä tuoksuu kodille". Vaikka ei täällä oikeasti tuoksu meille vieläkään. Mutta halusin vain niin sanoa, koska olen tottunut siihen, että evakkokotimme nyt tuoksuu tälle.

Meillä on melko vähän tavaraa täällä evakossa. Tosin ei se siltä tuntunut kun tavaraa tänne kannoimme :). Kotona on tavaroista suurinosa. Olen ehtinyt miettiä tavaranpaljoutta. Mitä olen kaivannut kotoa ? Toimme tänne haarukoita ja veitsiä 6 kpl:tta ja olen kaivannut muutamia lisää :). Lautasia toimme 4 ja niitäkin voisi olla pari lisää. Kaipaan sohvia, sillä tämä "kakkossohva" ei ole niin hyvä istua. Tämä olikin alakerrassa kotona ja tässä harvemmin istuttiin. Kuulostaa kyllä hassulle, että meillä on sohva, jolla ei istuta juurikaan. Yleensä sohva oli täynnä tavaraa. Pyykkikasa, joka odotti laittajaa. En minä tarvitse tätä sohvaa.

Tänään aloin myös kaivata askartelutarvikkeitani. Niitä toin tänne vain minimaalisen osan. Tänään olisin tarvinnut joitakin, mutta pärjäsin kuitenkin niillä mitä oli. Oli vaan pärjättävä ja hei, kyse oli vaan askartelusta. Tai ei oikeastaan " vaan ", sillä askartelu on minulle henkireikä.

Kysyin Ukkelilta, että oletko kaivannut isoa telkkaria. Kuulemma on kaivannut. No, enpä sitä ihmettelekään. Itse olen jo kovin tottunut tuohon pieneen telkkariin. Mutta silti olen ison telkkarin kannalla, siinä nimittäin silmät säästyy kun ei tartte tihrustaa.

Olen kaivannut toista pyykkitelinettä. Tarkoituksella tuotiin tänne vain yksi pyykkiteline ( ei liikaa kantamista...). Joskus olen sitä kaivannut.

Olen kaivannut omaa liettä, omaa uunia. Tuo vanhanaikainen uuni ei ole mieleeni, mutta onhan tuon kanssa tultu toimeen. Induktioliesi on sitäpaitsi turvallinen, tämä vanhanaikainen ei.

Olen kaivannut myös omaa kylpyhuonetta, sen normaalikokoista allasta. Täällä on ihan onnettoman kokoinen allas ja kun yrität pestä kasvoja aamulla niin otsa kolahtaa hanan kahvaan. Ja vedet on lattialla.

Olen kaivannut myös omaa pesukonetta, joka toimii kunnolla.

Mutta paljon olen ehtinyt pohtia, kuten jo sanoinkin. Ukkelille olen tuuminut, että mihin me tarvitaan kolme huonetta ? Alakerran huone on pääsääntöisesti tyhjillään, mitä nyt tavaraa on siellä ja huonekaluja. Kotona on valtavasti tavaraa pakattuna ja mä en ymmärrä mitä niissä laatikoissa on. Uskon, että kun kotiin palataan niin alkaa melkoinen tavaroiden "hävitys". Putsaus ensin ja sitten kiertoon tai kaatopaikalle. Toki siellä on paljon kausitavaraakin, eli kesävaatteita ja mökkitavaroita, jotka tuomme säilöön talveksi kaupunkiin. Mutta niin paljon turhaa tavaraa, niin paljon.

Ei ihminen tarvitse paljon mitään.